Register
A password will be e-mailed to you.

Haglbøsse kal. 410

Fora Jagtudstyr & Jagtvåben Haglbøsse kal. 410
Fora Jagtudstyr & Jagtvåben Haglbøsse kal. 410
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Forfatter
    J.A.Jensen
    54 Indlæg

Jeg har læst at kaliber 410 må bruges til sneppe og bekkasin… Duer, krager og skader ligger i samme gruppe (5) men jeg kan ikke se nogen steder om disse arter også må jages med 410’eren.

Jeg kunne forestille mig at det var en god lille bøsse til eksempelvis pürsch på skovduer.

Er der nogen der ved noget om det, og evt. hvor det står skrevet…?

Mvh. J.A.Jensen.

martin.s.jensen1
    1 Indlæg

Du må skyde duer , krager , skader ifølge gruppe 5 . lige som en 5,5mm luftgevær .

Kaliberen bliver også betegnet som cal.36 . er svær at finde ammo til . Er lidt større end 9mm glat løbet ,

som er en god dræber på tæt hold , ( katte rotter duer osv ) .

Mvh

Butcher

J.A.Jensen
    54 Indlæg

Hej Butcher. tak for svaret. Jeg har både en enkeltløbet og en s/s stående, som jeg for år tilbage købte pga. rotteproblemer på den jagt jeg havde… de har siden “samlet støv” men vil da nu blive gjort klar til krage/skadereguleringen, som suplement til 12-70’eren, da man især i starten kan komme ret tæt på fuglene, for som du skriver skal skudafstanden være kort, her er våbnet til gengæld meget velskydende.

Mvh. J.A.Jensen.

Genlad
    15 Indlæg

Hej. jeg ser at du/i måske mangler patroner til den lille cal. 36.

Hvormange bruger du/i – det fordi jeg har muligheden for at fremstille disse patroner.

Med venlig hilsen

Genlad.

J.A.Jensen
    54 Indlæg

Jeg har kun før brugt 410’eren til rotter, og da jeg ikke selv har jagt for tiden er det lidt svært at sige hvor mange jeg bruger… men det er en sjov bøsse at pürsche med, og har fået en husskade på årets regulering.

Hvad vil patronerne ca komme til at koste…?

Mvh. J.A.Jensen

Genlad
    15 Indlæg

Det er lidt svært at svare på, – skal det være med tinhagl eller stålhagl.

Tin omkring 10 kr pr stk

stål det halve + testskydning i Tyskland.

Trykprøvning m.v. 2000 kr. 20 stk + fragt – omkring 2700,00

Så du skal bruge mange af slagsen f.eks 10.000 stk. før den endelige stk pris kendes.

Hilsen

Genlad

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Tilmeld dig Jægerbrevet

Jægerbrevet er Jægernes Magasins nyhedsbrev, og det giver dig eksklusiv adgang til bl.a.:

✅ Tips, tricks, guides og jagthistorier af jagteksperter

✅ Konkurrencer og rabatkoder til jagtbutikker

✅ Tests af jagtudstyr og jagttøj