Register
A password will be e-mailed to you.

Remington 700 erfaringer??

Fora Jagtudstyr & Jagtvåben Remington 700 erfaringer??
Fora Jagtudstyr & Jagtvåben Remington 700 erfaringer??
Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    jakob henriksen
    9 Indlæg

Hejsa.

Jeg overvejer kraftigt at købe en ny riffel til samlingen. Jeg har fundet mig en Remington 700 som sælger købte for 8 år siden som ekstra våben. Han har dog ikke brugt den særlig meget og har nu brug for lidt plads i skabet.

Så umiddelbart er det et våben som er minimum 8 år gammelt og ikke brugt alverden. Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på ved en Remington der hurtigt har et årti på bagen?

Det er kaliber 30-06 og jeg ved ikke hvilken udgave af 700-serien det er, ud over den er i links-udførelse.

Med venlig hilsen

Jakob

Ashley
    1 Indlæg

Bare aftrækket står over 1,2 kg. burde der ikke være prblemer med den, hvis den kommer under kan skudet gå når du afsikre. Hvis den har plast skæfte skal man være opmærksom på, at hvis man har bipod på kan kan forskæftet gå op og rører løbet og så kaster den skudene ellers en arbejds hest :)

jakob henriksen
    9 Indlæg

Tak for svaret. Jeg har hørt om det med aftrækket før, men til gengæld skulle det vist ikke være helt umuligt at ændre på.

Den er med træ-skæfte og med bipod, så det burde jo ikke skabe nogle problemer.

Jeg ved ikke helt hvad for en kikkert der sidder på, men til den pris og i links-udførelse, så kan jeg kke tillade mig at være så kræsen :)

Sualin
    1 Indlæg

Hej Jakob

Jeg har selv en Remington 700 VTR – 308Win. Fantastisk riffel!

Hvis det er denne: http://www.remington.com/products/firearms/centerfire/model-700/model-700-cdl.aspx

Som du har muligheden for at købe så er det bare om at slå til! Jeg skal selvfølgeligt ikke kunne sige noget om hvordan den er blevet behandlet i de sidste 8 år, men det er jo intet når det kommer til en riffel!

Der findes også en Remington 700 SP / SPS i træ, du burde kunne se forskel, den har nemligt ikke sort afslutning på forskæftet. Den er lidt billgere men stadig en fin riffel

Nu ved jeg jo ikke hvad du skal give, og hvilken kikkert der er på etc. men som udgangspunkt går du ikke helt galt i byen!

Mvh

jakob henriksen
    9 Indlæg

Den er med sort slutstykke på skæftet. Jeg ved ikke hvad mærke kikkerten er, men jeg skal give 6000 svenske kr for hele pakken, så det lyder umiddelbart som en fair pris i mine øre.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Tilmeld dig Jægerbrevet

Jægerbrevet er Jægernes Magasins nyhedsbrev, og det giver dig eksklusiv adgang til bl.a.:

✅ Tips, tricks, guides og jagthistorier af jagteksperter

✅ Konkurrencer og rabatkoder til jagtbutikker

✅ Tests af jagtudstyr og jagttøj