Register
A password will be e-mailed to you.

Re: Sauer 202. hvilken kaliber 308 vs 30.06 ??

Fora Jagtudstyr & Jagtvåben Sauer 202. hvilken kaliber 308 vs 30.06 ?? Re: Sauer 202. hvilken kaliber 308 vs 30.06 ??

Hej jæger!

først og fremmest, du sprøger til vægt og rekyle, så er en 308w lidt lettere da den er med kortere løb, og rekylen er der ikke meget forskel på.

vil sige du har valget mellem 2 ganske udemærket kaliber til at skyde alt med, i hvert fald på den danske vildt bane.

så er det så med hvad du vil blive mest glad for at skyde med, med hensyn til rekyle og tryghed ved riflen. – jeg har personligt selv én gammel Tika 30-06 riffel, og den er jeg gankse tilfreds med, syntes ikke der er noget rekyle i som burde afskrække nogle fra at skyde med riffel.

men altså, efter hvad du efterspørger så tror jeg det ville være smartes at købe en 308W. men altså sprøg i den jagtforretning du nu vil købe din nye riffel i
skal lige siges til sidst, hvis du har tidligere skydt med en 7mm, og den lige var i overkanten, så skulle begge af de 2 overstående kaliber være perfekt til dig!

håber du finder ud af det og det kunne være en hjælp, så du ikke bare bliver mere i tvivl
mvh Simon

Tilmeld dig Jægerbrevet

Jægerbrevet er Jægernes Magasins nyhedsbrev, og det giver dig eksklusiv adgang til bl.a.:

✅ Tips, tricks, guides og jagthistorier af jagteksperter

✅ Konkurrencer og rabatkoder til jagtbutikker

✅ Tests af jagtudstyr og jagttøj