Register
A password will be e-mailed to you.

Nye riffel prøver i 2014?

Fora Jagttegn Nye riffel prøver i 2014?
Fora Jagttegn Nye riffel prøver i 2014?
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Forfatter
    Ole Stachelhaus
    8 Indlæg

Jeg har fået en riffel og var inde ved “min” krudtmand får at få nogle råd omkring kikkerten, og evt. Hvor meget jeg ville blive flået hvis jeg ville have en anden model på. Jeg har ikke været til riffel prøve endnu, manglende tid og andre undskyldninger. Jeg får så at vide at riffel prøven vil blive ændret til næste år.. Han havde ikke hørt hvordan, og jeg tænkte om der var nogen herinde der havde hørt noget?

Kenneth Jensen
    8 Indlæg

Det har jeg intet hørt om. Jeg tror din krudtmand mener jagtprøven til jagttegn. Denne ændres til at nye jægere også skal demonsterere, at de kan ramme med haglgeværet, før jagttegnet giver ret til at gå på jagt.

Ole Stachelhaus
    8 Indlæg

Sikkert.. Jeg har taget “kigge tarme” kurset, og det var det eneste jeg lige kunne komme på at man skulle indføre.. Teorien var ok, og så vidt jeg kan se og læse mig til, er den praktiske prøve også ok, med hensyn til sværhedsgrad og gennemgang af sikkerheden. Den eneste grund til at der skulle lægges en prøve mere på, var der kun for at trække en afgift mere ned over os. :-)

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

Tilmeld dig Jægerbrevet

Jægerbrevet er Jægernes Magasins nyhedsbrev, og det giver dig eksklusiv adgang til bl.a.:

✅ Tips, tricks, guides og jagthistorier af jagteksperter

✅ Konkurrencer og rabatkoder til jagtbutikker

✅ Tests af jagtudstyr og jagttøj